Předchozí
Šipka vpravo
Zavřít Přesunout

Stop-over v Hong Kongu

Cestou zpět z Nového Zélandu jsme se zastavili na 3 dny v Hong Kongu...

Hong Kong je poslední zastávka na naší 6 týdnů dlouhé cestě. Hong Kong jsme vlastně původně neplánovali, ale dostali jsme tento stopover jako kompenzaci za zrušený, již potvrzený let. Už se strašně těšíme domů a moc se nám sem už nechce. Nakonec nám dvoudenní zastávka, cca v polovině cesty, po 12 hodinách v letadle, přišla vhod. Po příletu je krásné počasí, jen je město v lehkém mlžném oparu, což je zde naprosto normální.
Recepce hotelu Island Pacific Pokoj v hotelu Island Pacific
Po projití celní kontrolou a nalezení kufrů si zakoupíme jízdenky Airport Express, což je rychlovlak spojující letiště s městem. Za pár desítek minut jsme v části Hong Kongu nazývající se Central a ze které to máme pár minut taxíkem k hotelu. Překvapuje nás cena za taxi, platíme asi 30HKD (1HKD = 2Kč), za to bychom v Praze do Taxi ani nenastoupili.. Po Hong Kongu obecně jezdí víc taxíků, než ostatních vozidel a i místní je velmi rádi používají. Na některých místech se na Taxi stojí dokonce fronty. To je asi sen pražských taxikářů.. však kdyby se ale chovali tak, jako ti v HK a nemusel se člověk bát o kolik ho oberou, pak by je taky rád využil..
Ocean Park Hong Kong Jockey Club - domov pro pandy
Hotel je krásný, na pokoji máme celkem laciný Wifi internet. Po letu a přechodem o 4 časová pásma jsme unaveni, tak jdeme brzo spát. Naopak ráno se budíme hodně brzo. Jdeme na snídani. Je to nejbohatší bufetová snídaně, co jsem kdy v hotelu měl. Po snídani se vydáváme autobusem 793 od hotelu k vodnímu a zábavnému parku Ocean Park Hong Kong. Nalákali nás zejména pandy, které je v tomto parku, jako jednom z mála na světě, možné vidět. To že zde budeme nakonec celý den jsme si nejdříve nemysleli, ale krom pand zde bylo celý den co dělat. Delfíni, lvouni, žraloci, uměle udělaný korálový útes... Je zatím nejlepší vodní svět, který jsme kdy navštívili..
Panda v Ocean Parku Hong Kong Panda v Ocean Parku Hong Kong
Večer nás autobus vysazuje jinde, než nás naložil, protože cesta před naším hotelem je jednosměrná. Pak asi 40 minut bloudíme pěšky po ulicích Hong Kongu mezi mrakodrapy. Lidé nás místo do našeho hotelu směrují na stejnojmenné náměstí. Jsme již trošku bezradní, ale nakonec si v jednom hotelu přečtou čínské znaky na mém lístečku, kde byla adresa hotelu a pošlou nás správně. Večer jdeme zase spát brzo.
Po snídani se jdeme balit. Do 12 hodin musíme opustit hotel. Naštěstí si zde můžeme nechat zavazadla, letadlo nám letí až ve 22:30. Dnes se vydáváme na nejvyšší místo Hong Kongu - The Peak (asi 600m nad mořem). Tam nás veze neprve taxi a pak autobus. Historická lanovka jezdící na The Peak je bohužel v rekonstrukci. Jedeme autobusem asi hodinu. Z Peaku je nádherný rozhled, máme celý Hong Kong jako na dlani. Dáváme si zde oběd v místním Mc Donaldu. Moc jsem se do Hong Kongu těšil na nějaké originální Kung Pao nebo jiné čínské jídlo, ale místních restaurací (tedy restaruaci jsme vlastně ani nikde neviděli, byla to pouze taková bistra) se nám nedělalo zrovna dobře u žaludku a nenašli jsme odvahu..
Delfíni v Ocean Parku Hong Kong Delfíni v Ocean Parku Hong Kong
Na Peaku zjišťujeme, jak je svět strašně malý. Když jsme se již chystali na cestu zpět k hotelu a dále na letiště, Lucka hlásí, že zaslechla češtinu. Oslovuji pána, který je mi hodně povědomý. Neuvěřitelné, potkáváme zde Berouňáky, dokonce pán žil několik let v domě vedle Hotelu U Blažků, takže je to soused!!! chvíli si povídáme a vyprávíme zážitky, uděláme fotku. Pak se společně autobusem přesuneme zpět do města, kde se rozloučíme.. Hong Kong je hodně zajímavé místo. určitě stálo za to se tu na dva dny stavit. Byl jsem varován, že tu bude příšerně draho, ale to nebyla vůbec pravda, je zde zhruba stejně draho jako u nás. Navíc cena za dopravu taxi je tu až nepochopitelná... Kdo zde ale čekáte čínskou architekturu a kulturu, budete zklamáni. Bývalá správa Velké Británie je zde všude patrná. Jezdí zde autobusy doubledecker, dokonce i tramvaje jsou dvoupatrové ;o))
Lvouni v Ocean Parku Hong Kong Lvouni v Ocean Parku Hong Kong
Vyzvedneme si v hotelu kufry a naše cesta pokračuje Airport Expresem zpět na letiště. Letí nám to až za 6 hodin, tak si dost počkáme. Už se strašně moc těšíme domů. To ale ještě nevíme, že je ve Frankfurtu stávka letištního personálu a že možná z Německa neodletíme. To se vlastně dozvídáme až po přistání. Naštěstí náš let do Prahy není zrušený. Na letišti vládne trošku chaos, stánky s občerstvením jsou zavřené. Odlétáme na čas.. v Praze zjišťujeme, že nám díky stávce nikdo nenaložil do letadla kufry. Ale to je už jedno, jsme domaaaaaaaaa!!!!!!!! S kufry se setkáváme druhý den...
Lucka v Ocean Parku Hong Kong Martin v Ocean Parku Hong Kong
Noční Hong Kong Noční Hong Kong
Ulice Hong Kongu Ulice Hong Kongu
Pohled z The Peak v Hong Kongu Pohled na The Peak v Hong Kongu
Pohled z The Peak v Hong Kongu Svět je malý.. potkali jsme zde Berouňáky!!
Hong Kongu Hong Kongu

Další fotografie ve fotogalerii...