Předchozí
Zavřít Přesunout

Picton, Kaikoura - Velryby, Tuleni

Jižní ostrov

15. den - 10.únor 2008

Dnes ráno jsme se probudili do deštivého rána. Což by v principu po tolika dnech horka nevadilo a místní déžď určitě rádi vítali. Dle slov průvodkyně v Cambridge zde pořádně nepršelo již od října. Nicméně dnes se nám to hodí úplně nejmíň, protože ve 12 hodin se máme vydat na moře pozorovat velryby v Kaikoura Canyon, kde je domovina Vorvaně Obrovského a další druhy sem migrují v průběhu roku. Náš výlet za těmito ohromými tvory je přímo závislý na počasí a na stavu oceánu...
Cesta do Kaikoury Tuleně je možné vidět od silnice
Kaikoura Canyon je ohromná proláklina v zemské kůře v blízkosti pobřeží, kde hloubka dosahuje 1600m. Zároveň se zde potkávají různé mořské proudy a to sem v kombinaci s hloubkou a zavlečeným planktonem přitahuje velkou spoustu vodních živočichů, mimo jiné tuleně, velryby, kosatky, delfíny a další. V Kaikoura sídlí společnost Whale Watch, která nabízí právě výlety za pozorováním velryb. Jejich služeb jsme se také rozhodli využít a naše první cesta po Jižním ostrově tedy vede přímo do Kaikoury.
Tuleň Kuk...
Díky deštivému počasí však nevíme, zda se náš výlet vůbec uskuteční. Navíc vídíme, že jsou na moři hodně velké vlny. Kaikoura je ale o cca 120km jižně od Pictonu, kde nyní jsme a tak doufáme, že tam je počasí lepší. Projíždíme horami, stále přší, prší i na pobřeží, když sjiždíme z hor. Stále ale doufáme... Asi 20km od Kaikoury začíná prosvítat sluníčko a neprší. Vlny sice na moři jsou, ale je vidět, že se i oceán trochu zklidnil. Zastavujeme těsně před městem na místě, kde jsou kolnie tuleňů. Jsou tak blízko, že by pomalu stačilo natáhnout ruku a pohladit si je.. To ale může být dost nebezpečné, potvory koušou ;o).. navíc na vzdálenost 10m mohou být velmi rychlí a tak si držíme odstup. Ale fotíme a natáčíme jejich hrátky.. no většina teda leží a má asi polední siestu.
Delfín Dusky... Hop...
V kanceláři Whale Watch nám padá kámen od srdce, cesta se neruší, dostáváme lodní lístky, pouští nám krátké video a pak hurá do autobusu, co nás veze k lodi..Loď je dobře uzpůsobená svému účelu, navíc je ve vzduchu vrtulník dávající GPS souřadnice míst, kde vidí velryby a delfíny. Pravděpodobnost, že něco uvidíme je více než 90%. Společnost v případě neúspěchu vrací 70% ceny výletu.. Máme štěstí, po pár minutách cesty po celkem klidném moři se můžeme kochat pohledem na jednoho z největších tvorů planety - Vorvaně Obrovského..
Vorvaň Obrovský Vorvaň Obrovský
Když první vorvaň mizí pod vodou. Po té, co nám zamával ploutví, nás loď veze na místo, kde se můžeme kochat delfíny Dusky, žijícími pouze zde. Jako další vidíme druhého Vorvaně a po cca 55 minutách se vynořuje náš první, jménem Little Nicky a my se ještě zastavujeme u něho.. Pak nás vysazují zpět v přístavu a autobus odváží k našemu Šnekovi.. My se vydáváme jižním směrem na Christchurch. Chceme internet a tak vsázíme na jistotu a jedeme rovnou do kempu Top10. Tentokrát jsme však zklamáni. Jednak je kemp hodně předražený, cca dvojnásobek běžné taxy a jednak zde nefunguje zakoupené WIFI (taky hodně předražené - 3hod za NZD 10). Nezůstáváme zde, nechám si vrátit peníze a jedem do konkurenčního řetězce Kiwi Holiday Parks.. Zde se ubytováváme poloviční cenu a internet zde funguje za 10 NZD na 24 hodin. Dopisuji dnešní den a jdem spát...