Předchozí
Následující
Šipka vpravo
Zavřít Přesunout

Výlet na koních v Glenorchy za "Řekou a prsteny.."

Jižní ostrov

20. den - 15.únor 2008

Na dnešek a na zítřek máme v zaplacený dvoudenní výlet na koních. Bohužel po příjezdu prožíváme další zklamání, co se ježdění po Středozemi týče. Opět se setkáváme s velmi neseriózním jednáním majitelů stáje, kteří nám prostě oznamují, že nenaplnili 5 lidí a tedy že žádný výlet nebude a že jestli chcem, tak můžem jet dneska na dvě dvouhodinové vyjížďky. No místní lidi od koní opravdu mají jednání, že by člověk zvracel. No na výběr moc nemáme a tak jedeme na dvě dvouhodinové vyjížďky. První vede do oblasti zvané Paradise, do míst, kde se natáčelo snad nejvíce záběrů LOTRa. Na zastávce nás nakládají do autobusu a odvážejí ke koním. Bohužel s námi jedou ještě další 3, kteří sedí na koních prvně v životě, což je od majitelky stáje další podraz, neboť naším jasným požadavkem bylo, že v žádném případě nechceme jezdit se začátečníkama..
Hory za Queenstownem Qeenstown - jezero Wakatipu
To je pro nás hořký bombónek dívat se na lidi, jak neumí s koňmi zacházet a vlastně jim nikdo nedá ani žádné instrukce, posadí je a hurá do terénu. Máme dost po náladě. Projíždíme lesem, koně sotva jdou, jsou otrávený víc než my.. Přicházíme na místo, které bylo použito pro natáčení Helmova Žlebu a spousty dalších záběrů z různých pohledů. Po cestě nám průvodce vypráví, jak probíhalo natáčení a vybírání míst. Dart Stables, se kterou tuto jízdu absolvujeme se totiž na natáčení aktivně podílela a zapůjčila hercům i své koně. Pak v lese míjíme místo, kde byl zabit Boromir, kde hobiti prchají z kopce před skřety... dále místo, které bylo použito pro sídlo temných lesních elfů..
Glenorchy - Paradise - soubor míst natáčení LOTRa Paradise - Železný pas (Isengard)
Po skončení vyjížďky jdu dát svou nevoli najevo majitelce stáje. Zjevně jí je to úplně jedno, neboť zájem o tyto výpravy za LOTRem je stále hodně velký a oni si od začátku natáčení do dneška opravdu dobře nahrabali.. Tak co s jedním nespokojeným českým turistou.. Zvažujeme, zda pojedem na odpolední dvouhodinovku .. po té co jsem ujištěn, že s námi pojede jedna středně zkušená jezdkyně, akci nerušíme. Po obědě vyrážíme zase autobusem, ale na jiné místo, kde na nás čekají koně. Paní co jede s námi už na koni párkrát seděla, umí dokonce vysedat, ale žádný zázrak to teda není.. Ale naše průvodkyně byla zjevně poučena a v podstatě nám vždy jen řekna kam se jede a kde máme počkat a my si s Luckou jedem prostě sami svým tempem.. Je to docela příjemné, ale hořkost z první vyjížďky a z jednání majitelky stáje je stále hodně v nás.
Kroková vyjížďka - The River and Rings Paradise - The River and Rings
Ale abych byl spravedlivý, musím říci, že v této stáji měli asi nejlépe postaráno o koně, koně měli dokonce i dobře upravená kopyta. Večer máme spicha s Vlaďkou Slívovou z True Travel, která pro nás dělala itinerář. V 8 se potkáváme před stájí a zamíříme do jedné z hospůdek v Glenorchy. Setkání je hodně příjemné, je dost nešťastná především z toho, jak nám zde nevycházejí koňské treky a slibuje, že to bude nějak řešit.
Paradise - The River and Rings Paradise - The River and Rings
Povídáme, vyprávíme a čas letí. Nicméně dnes je to asi jedno, protože díky odpadlému zítřejšímu tracku nemáme na zítra žádný program. Ani nám to moc nevadí, jsme hodně unavení a docela rádi si odpočineme. Dnešní noc přečkáváme v Glenorchy na břehu jezera Wakatipu, mimo kemp..