Předchozí
Zavřít Přesunout

Cesta z Queenstownu do východní části Alp

Jižní ostrov

24. den - 19.únor 2008

Dnes ráno jsme si mohli přispat, po včerejším potápění a pozdním dojezdu do Queenstownu to přišlo celkem vhod. Z kempu vyrážíme až někdy po 11 hodině, cestou se ještě stavíme nakoupit v shopping parku u Franktownu a dále se bude naše cesta ubírat vinařskou oblastí směr ovocnářské město Cromwell a dále se potom stáčet k severu pod vrcholky Jižních Alp.
Příprava na bungee .. Pohled na vysutý most, ze kterého se skáče
Máme dojet do města Omarama, tedy asi 140km od Queenstownu. Kousek za Queenstownem naším směrem se zastavíme u jednoho z nejstaršího vysutých mostů na Zélandu. Nyní slouží zejména jako můstek pro odvážlivce vrhající se na gumně hlavou dolů, tedy pro bungee. Chvíli zde pozorujeme odvážlivce, mezi nimi byla i holčina ne starší 10 let.. O kousek dál od tud se na řece Kawarau natáčely záběry LOTRa, resp. řeky Anduin, a to místa kde se nad ní honosně tyčí sochy králů, tedy Pillars of the Kings. Až k místu vede sice silnice, ale po shlédnutí značky, kterou si můžete níže prohlédnout jsem se neodvážil tam se Šnekem vůbec jezdit a tak cca půl kiláku šlapeme pěšky.. Po cestě zpět potkáváme LOTR Safari, které ale s turisty zastavuje na místě asi o 300m jinde a tak nemohou ony skály vidět. To nás jen ujišťuje v tom, že nezaplatit cca á 120NZD byla správná volba...
Lord of The Rings - Pillars of the Kings Jo tahle značka nás dost vyděsila...
Pohled na řeku Kawarau Cesta mezi skalami...
Dále se cesta vine mezi téměř holými skalamy a působí celkem ponuře. Celou dobu až k městečku Cromwell jedeme podél "zlatonosné" řeky Kawarau. Na říčce se těžilo zlato ještě v roce 1982 a je zde před Cromwellem zachován skanzen připomínající dobu zlaté horečky a 30léta 20. století, kdy sem v době světové hospodářské krize byly nahnány tisíce nezaměstnaných hloubit tunely do skal. Prohlídka skanzenu nám zabere asi hodinku a půl.
Zlatokopecká vesnička Zlatokopecká vesnička
U města Tarras ještě odbočujeme na prašnou cestu vedoucí k dalšímu místu natáčení - cestě k brodu a Velké Východní Cesty. Les leží na soukromém pozemku, tak nejdřív hledáme místa záběrů přes plot, ale protože je otevřeno a nikde ani noha, odvážíme se jít dál. Nějaké fotky a video máme, ale s zda máme tu správnou cestu s jistotou říci nemůžeme.. Snažíme se rychle vypadnout, aby nás majitel nenačapal ;o) Pak již naše cesta pokračuje mezi horami až k cíli naší cesty, ke městečku Omarama. Tady parkujeme v kempu Top10, protože Kiwi Park zde není. Mají tu internet, tak se zase mohu připojit a zaktualizovat cestopis..
Pohled na řeku Kawarau Cesta mezi horami...