Předchozí
Zavřít Přesunout

Výstup na úpatí Mt Cooku

Jižní ostrov

25. den - 20.únor 2008

Od rána pěkně praží sluníčko a při pohledu z kempu na hory se v údolí převaluje mlha a jsou vidět pouze zasněžené vrcholky. My si trošku přispíme a pak vyrážíme přímo pod nejvyšší horu Nového Zélandu - Mt Cook (3754m).
Místo natáčení LOTRa - Pelennor Fields Cesta pod Mount Cook
Než dorazíme do lyžařského střediska, děláme si malou zajížďku k dalšímu z míst LOTRa, k místu, kde se natáčela závěrečná bitva, k Pelennor Fields. Cesta tam vede po soukromé silnici patřící k místní vodní elektrárně. V průvodci jsme se sice dočetli, že se sem zajet nedá a jediný způsob je zaplatit si "Safari" v nedelekém Twizzelu. Ale všechny brány jsou na silnici otevřené a nikde žádný zákaz nevidíme, tak pokračujeme až k místu samotnému. Dále pokračujeme do lyžařského střediska Mount Cook, asi 10km od úpatí stejnojmenné hory, odkud se dají dělat různé treky v horách.
Cesta pod Mount Cook Track na úpatí Mt Cooku
Jeden z nich vede k ledovcovému jezeru na úpatí Mt Cooku a tam máme namířeno i my. Tento track měří asi 9km a oproti Tongariu je to celkem pohodová procházka. Nejprve se stavujeme v turistickém informačním centru a trošku něco pojíst v místní restauraci. Sluníčko krásně pálí, ale také profukuje příjemný svěží horský větřík. Přes hory se lehce povalují mráčky. Cesta se klikatí podél ledovcového potoka, který vytéká přímo z jezera pod Mt Cookem a po cestě ještě vytváří další jezera. Přecházíme dva zavěšené "one lane" mosty, které se pod nohama pěkně houpou a kymácí ze strany na stranu..
Track na úpatí Mt Cooku Track na úpatí Mt Cooku
U jezera si trošku odpočineme a vyrážíme na zpáteční cestu. Celkem nám to zabere necelé 3 hodinky. Na parkovišti potkáváme dvě češky, které jsou zde také na 4 týdny a bude jim pobyt pomalu končit. Trošku pokecáme a popojíždíme podívat se na ledovec Tasman. Tam jdeme asi kilometr, zato však docela brutálně do kopce.. Čas hodně pokročil a my před sebou máme ještě asi 100km do cíle naší cesty, k jezeru Lake Tekapo.
Most přes ledovcovou říčku Track na úpatí Mt Cooku
Na zítřek a pozítřek máme v itineráři dvoudenní výlet na koních s přespáním v shelteru. Ale Lucce není moc dobře, bolí jí hlava, nechce ani nic jíst. Asi dostala na vycházce k Mt Cooku úžeh a tak volám a horsetrack ruším. Nemá cenu, aby se Lucka v sedle trápila, navíc naše zkušennosti s jízdárnami a jízdou na koních nepatří zrovna k těm povedeným, takže nás to ani tolik nemrzí, jen doufám, že dostaneme zpět peníze...